Strax klar...
 
 

Redovisning av förmåner i arbetsgivardeklarationen

 2019-01-10

Redovisning av förmåner i arbetsgivardeklarationen

Med anledning av att reglerna för arbetsgivar­deklaration ändras har Skatte­verket kommit med ett ställnings­tagande kring hantering av förmåner. Alla ersättningar och förmåner ska från och med den 1 januari 2019 som regel redovisas fort­löpande varje månad för varje betalnings­mottagare i arbets­givar­deklarationen. Hur ska då en arbets­givare hantera sådana förmåner som inte är belopps­mässigt kända vid löne­utbetalnings­tillfället? I ställnings­tagandet fastställs att när arbets­givaren måste invänta underlag för beräkning av förmånen från den anställda eller någon annan bör en förskjutning kunna godtas om den kan motiveras av skälig tid för upp­rättande av underlag, exempelvis en rese­räkning.

Läs mer (extern sida)

Edison Solutions AB

Box 198, 221 00 Lund
Besök: Åldermansgatan 10, 227 64 Lund

Faktureringsadress: Edison Solutions AB, FE-5617-001 Scancloud, 831 90 Östersund
Org.nr: 556334-3689, momsreg.nr: SE556334368901, godkänd för F-skatt

Säkra betalningar med kort eller faktura. Kortbetalningar hanteras av DIBS Payment Services AB.

         

046320 220

kundtjanst@edison.se

046320 224  (support)
046320 227  (löne­support)
support@edison.se

Vi finns även på:

       

Startsidan Nyheter Ekonomibrevet Redovisning av förmåner i arbetsgivardeklarationen

© 2019 Edison Solutions AB, specialister på bokföringsprogram, faktureringsprogram, löneprogram, skatteprogram, bokslutsprogram och andra typer av ekonomiprogram. är ansvarig för informationen på den här sidan. Frågor eller synpunkter? Mejla

På den här webb­platsen använder vi säkra kakor (cookies) för att för­bättra din upp­levelse. Vi använder inga kakor från tredje part eller annonsörer. Genom att använda webb­platsen god­känner du det. Vad är kakor?

Läs gärna vår integritets­policy om hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter.