Dessa allmänna villkor gäller för support och uppdateringar för programprodukt, nedan benämnd ”produkten”, för vilken serviceavtal tecknats. Villkoren reglerar kundens, nedan benämnd ”kunden”, rätt till programsupport och uppdateringar.
Dessa villkor gäller under den tid för vilken särskild avgift för serviceavtal erlagts.
För produkten tillhandahåller Edison Solutions telefonhjälp och hjälp via e-post eller brev, nedan benämnt "support", för avhjälpande av problem och svarande på frågor som rör användningen av produkten. Edison Solutions skall i görligaste mån lämna support för att komma till rätta med problem och svara på frågor.
Support tillhandahålles under Edison Solutions kontorstid, normalt 8–17 måndag–fredag med lunchstängt 12–13, exklusive helgdagar, semesterdagar och hos Edison Solutions arbetsfria dagar.
Kunden måste på anmodan kunna uppge nummer på användarlicens för produkten för att ha rätt till support.
Kunden har också rätt att kostnadsfritt få del av Edison Solutions vidareutveckling avseende produkten i form av uppdateringar till nya utgåvor samt i förekommande fall nya utgåvor av handböcker till produkten. Nya utgåvor distribueras till kunden antingen elektroniskt eller via post. Ny programutgåva skall installeras av kunden.
Som ny utgåva räknas programversion som innehåller förändringar som i väsentlig grad påverkar kundens användande av produkten.
I det fall kunden under avtalsperioden från Edison Solutions erhåller nya utgåvor av produkten, gäller villkoren för serviceavtalet även för dessa.
Serviceavtalet omfattar inte sådan hjälp för avhjälpande av problem som inte kan ges via telefon, e-post eller normal brevkorrespondens. Support lämnas inte för frågor av rent bokföringsteknisk karaktär.
Serviceavtalet gäller endast under förutsättning att Edison Solutions inte har någon förfallen fordran på kunden.
Serviceavtalet innebär inte något åtagande att avhjälpa fel i produkten.
Vid adressändring är kunden skyldig att själv anmäla ny adress till Edison Solutions för att Edison Solutions skall kunna fullfölja sina åtaganden enligt dessa villkor.
Edison Solutions är inte skyldig att ge support för annan utgåva av produkten än den till kunden senast tillhandahållna.
Edison Solutions ansvarar inte i något fall för skada eller indirekt skada som uppkommit till följd av eller i samband med fullgörandet av åtagandena i detta serviceavtal.
Om fullföljandet av något av parternas åtaganden enligt dessa villkor försvåras eller förhindras av omständighet som part ej kunnat råda över, skall detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestation.
Edison Solutions AB
Hedvig Möllers gata 12
223 55 Lund
Org.nr: 556334-3689, momsreg.nr: SE556334368901, godkänd för F-skatt
Säkra betalningar med kort eller faktura. Kortbetalningar hanteras av Stripe.
046–320 224 (support)
046–320 227 (lönesupport)
support@edison.se
Vi finns även på:
© 2025 Edison Solutions AB, specialister på bokföringsprogram, faktureringsprogram, löneprogram, skatteprogram, bokslutsprogram och andra typer av ekonomiprogram.
Håkan Save Hansson är ansvarig för informationen på den här sidan. Frågor eller synpunkter? Mejla infomaster@edison.se
På den här webbplatsen använder vi säkra kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse. Vi använder inga kakor från tredje part eller annonsörer. Genom att använda webbplatsen godkänner du det. Vad är kakor?
Läs gärna vår integritetspolicy om hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter.