Strax klar...
 
 

Villkor för serviceavtal – 2006-12-19

Dessa allmänna villkor gäller för support och upp­dateringar för program­produkt, nedan benämnd ”produkten”, för vilken service­avtal tecknats. Villkoren reglerar kundens, nedan benämnd ”kunden”, rätt till program­support och uppdateringar.

1. Ikraftträdande och upphörande

Dessa villkor gäller under den tid för vilken särskild avgift för service­avtal erlagts.

2. Omfattning

För produkten tillhanda­håller Edison Solutions telefon­hjälp och hjälp via e-post eller brev, nedan benämnt "support", för av­hjälpande av problem och svarande på frågor som rör användningen av produkten. Edison Solutions skall i görligaste mån lämna support för att komma till rätta med problem och svara på frågor.

Support tillhanda­hålles under Edison Solutions kontors­tid, normalt 8–17 måndag–fredag med lunch­stängt 12–13, exklusive helg­dagar, semester­dagar och hos Edison Solutions arbets­fria dagar.

Kunden måste på anmodan kunna uppge nummer på användar­licens för produkten för att ha rätt till support.

Kunden har också rätt att kostnads­fritt få del av Edison Solutions vidare­utveckling avseende produkten i form av upp­dateringar till nya utgåvor samt i före­kommande fall nya utgåvor av hand­böcker till produkten. Nya utgåvor distribueras till kunden antingen elektroniskt eller via post. Ny program­utgåva skall installeras av kunden.

Som ny utgåva räknas program­version som inne­håller förändringar som i väsentlig grad påverkar kundens användande av produkten.

I det fall kunden under avtals­perioden från Edison Solutions erhåller nya utgåvor av produkten, gäller villkoren för service­avtalet även för dessa.

3. Begränsningar

Serviceavtalet omfattar inte sådan hjälp för av­hjälpande av problem som inte kan ges via telefon, e-post eller normal brev­korrespondens. Support lämnas inte för frågor av rent bokförings­teknisk karaktär.

Serviceavtalet gäller endast under förutsättning att Edison Solutions inte har någon förfallen fordran på kunden.

Serviceavtalet innebär inte något åtagande att avhjälpa fel i produkten.

Vid adress­ändring är kunden skyldig att själv anmäla ny adress till Edison Solutions för att Edison Solutions skall kunna full­följa sina åtaganden enligt dessa villkor.

Edison Solutions är inte skyldig att ge support för annan utgåva av produkten än den till kunden senast tillhanda­hållna.

Edison Solutions ansvarar inte i något fall för skada eller indirekt skada som uppkommit till följd av eller i samband med full­görandet av åtagandena i detta serviceavtal.

4. Ansvarsfrihet

Om fullföljandet av något av parternas åtaganden enligt dessa villkor försvåras eller förhindras av omständighet som part ej kunnat råda över, skall detta utgöra befrielse­grund som medför fram­flyttning av tidpunkt för prestation.

Edison Solutions AB

Hedvig Möllers gata 12
223 55 Lund

Org.nr: 556334-3689, momsreg.nr: SE556334368901, godkänd för F-skatt

Säkra betalningar med kort eller faktura. Kortbetalningar hanteras av Stripe.

046320 220

kundtjanst@edison.se

046320 224  (support)
046320 227  (löne­support)
support@edison.se

Vi finns även på:

     

Startsidan Support Serviceavtal Villkor 2006-12-19

© 2025 Edison Solutions AB, specialister på bokföringsprogram, faktureringsprogram, löneprogram, skatteprogram, bokslutsprogram och andra typer av ekonomiprogram. Håkan Save Hansson är ansvarig för informationen på den här sidan. Frågor eller synpunkter? Mejla

På den här webb­platsen använder vi säkra kakor (cookies) för att för­bättra din upp­levelse. Vi använder inga kakor från tredje part eller annonsörer. Genom att använda webb­platsen god­känner du det. Vad är kakor?

Läs gärna vår integritets­policy om hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter.